Produktiv

Måndagar suger. Oavsett om man befinner sig på jobbet, skolan eller bara är hemma och arbetslös som jag. Det är precis som om man blir sur på själva dagen bara för att man vet att det är långt kvar till nästa ledighet. Om man har ett jobb vill säga;P I mitt fall handlar det mest om att jag får sällskap på dagarna när Kärleken inte är i skolan.

Idag har jag åtminstone tagit mig i kragen och varit lite produktiv. Jag har;

  • Sökt tre nya jobb
  • Besökt Apoteket
  • Kopierat betyg på Stadsbiblioteket
  • Handlat mat för större delen av veckan
  • Stått i telefonkö till Alfakassan i 30 min

Den sista punkten var lagom upplyftande. Fick nämligen reda på att jag måste fixa ännu mer papper från tidigare arbetgivare och att jag inte kommer få besked förrän om 7 veckor, tidigast! Det är ju helt sjukt...det ska sannerligen inte vara lätt att få a-kassa. Tur att jag har sparpengar!


Men, mina kära vänner...jag har blivit kallad på anställningsintervju.
Hallelujah, hallelujah, hallelujaaaaaaaaaaah!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback