Fredag


Trots att huvudet inte fick vila på huvudkudden förrän ganska sent vaknade jag med ett ryck redan kl 06.30. Why?! Kan ha berott på den hemska dröm jag hade precis innan jag vaknade i och för sig. Brrr...ryser bara av tanken.

Och vad hände med solen?! Efter att ha gått runt hela veckan och i korta ögonblick t o m varit glad över att vara arbetslös så jag slipper vistas inomhus mitt större delen av dagen när Sverige har fått solfnatt. Men just nu ligger ett oroväckande tjockt dimtäcke utanför fönstret...

Apropå fönster så var det storstädning de luxe här hemma i tisdags. Och den innefattade inte bara fönsterputsning. Även diskning, dammtorkning av samtliga ytor, dammsugning, skurning av furugolv (vilket hade varit mycket roligare om jag hade kört Pippi-stilen med skurborstar på fötterna, men icke) och Kärleken hjälpte också till på ett hörn och städade toaletten. Ibland resultatet efter en storstädning vara lika tillfredställande som ett gymbesök och ironsikt nog hade jag faktiskt träningsvärk dagen efter, haha.







Städa, städe varje fredag? Inte den här fredagen iaf...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback