Knôkfullt*

Kungsgatan svischade jag förbi snabbt som attan.


"Herre min je", som gammelmoster skulle sagt, vad mycket folk det var på stan! Hade lovat Kärleken att ta en sväng förbi bolaget annars hade jag aldrig lämnat lägenheten. Är bara att gratulera alla dem som finner tjusningen i denna julhysteri, för jag gör det då inte! Fick till och med stå i kö för att komma in på bolaget, hallelujah!

Är redan klar med mina julklappsinköp. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag inte ska köpa några. Ja, ni läste rätt och nej, det är inte på grund av snålhet utan av den enkla anledningen att jul inte är någon big deal i min familj. Vi nöjer oss gott och väl med varandras sällskap och god mat på bordet.

Igår åkte också armbågarna fram för att undvika att bli ihjältrampad. Men då på Styrbord Babord som var knôkat med festsugna göteborgare. Innan vi kom dit var det mat, dryck, flams och trams hos Helena. Tack för det tjejer! Om ett gott skratt förlänger livet kommer jag bli 100 bast, minst.

Skönsång i klubbkön?!

*För er som mot förmodan skulle läsa detta inlägg, men inte är bekanta med snacket här i Götet så betyder "knôkfullt" kort och gott att det är smockat med folk. Bara att knô sig in om man vill få plats!;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback