Tadaaa!

Jodå, jag lever allt. Mitt "mystiska" försvinnande här på bloggen (senaste inlägget var från i söndags) beror endast på att jag tog ett "vuxet" beslut och lovade mig själv att ha datafria vardagar så jag kan fokusera på plugget. Har blivit lite sisådär med det den senaste tiden. Detta gäller dock bara så länge jag pluggar, dvs till nästa fredag;)

Idag har jag verkligen fått känna att jag lever också...Klockan 05.15 ringde alarmet (så nej Bettan, du är inte värst;P) och efter en riktigt dålig nattsömn var det minst sagt motigt att lämna den varma sängen. Men efter en vansinnespromenad ner till Vasaplatsen vaknade jag snabbt till. Strax efter kl. 06.15 infann jag mig på mitt nuvarande extrajobb nera i Fiskehamnen. Fy f*n vad kallt det var!

Klockan 13.30 gav jag mig och då hade jag varken känsel i fötter eller fingrar. Gött. Pricken över i:et var att såklart började snöa när jag skulle lämna den kalla lokalen för ett ännu kallare vinterväder. Men lite pengar har jag åtminstone skrapat ihop (väldigt passande uttryck eftersom jag skrapar laxben, höhö) och 2 kg räkor fick Kärleken och jag dessutom av chefen. Bussigt!

Efter en ganska lång upptiningsdusch traskade jag ner till Focus för att inhandla kvällens läckerheter. Visst, räkor är gott att äta som dem är. Men de är ännu godare på en macka bestående av nybakt ciabatta, aioli och ägg! Självklart tajmade jag ingen buss hem så då blev det promenad i motvind och uppförsbacke och jajjemänsan, det snöade fortfarande.

Tycker för övrigt att TV3 borde starta ett nytt program, "Sambofällan". För är det någon som gått ner i vikt när ni blivit sambos? Nej jag trodde väl inte det...och detta i-landsproblem blir ännu värre när man har en man som kan laga god mat. Tro mig.



Och till sist vill jag säga; Jag är inte bitter...jag har PMS.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Äntligen! She's back!

Jag är precis hemmkommen - nykter. Fy sjutton!! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback