Sörja

Så har ytterligare fem vardagar gått, ihopsmälta till en enda sörja. Den här veckan har det åtminstone varit en ganska solig sörja, alltid något. Har den är veckan blivit några slantar rikare p g a försenade sjukdagar ifrån december och ca 20 CV fattigare.

Har spenderat x antal timmar både i måndags och tisdags och trippat runt i mina stövlar och försökt vara på mitt allra bäst humör för att lyckas charma mig till ett jobb. Tyvärr verkar folk i klädbutik tro att de kan så mycket mer än folk som jobbar i matbutik så mina 6 år på ICA och Hemköp är ungefär lika mycket värda som den svenska kronan idag. Dvs inte särskilt mycket...Att jag sedan har en ganska gedigen utbildning inom området, nej det hjälper föga det heller. Så hu f*n ska man bära sig åt?! Så nu sätter jag mitt hopp till Hemglass och hoppas på det bästa...

Lite trevligheter har såklart också hunnits:) Allt är inte bara död och elände även om jag har mina dagar. I onsdags var det ju som bekant våffeldagen, men vad gör man när man inte har något våffeljärn? Man våldgästar Kärlekens morföräldrar såklart;) Fast vi var artiga nog att förvarna dem lite innan. Lämpligt nog skulle de även en sväng till IKEA så vi hängde på. Igår fick jag äran att ta en fika med med
Gbgs snyggaste blondin också. Finns ingen direkt jag kan prata med om dagarna så lite sällskapssjuk blir man allt.

Och vad har fredagen att bjuda på då? Ingenting! Eller jag ska inte göra någonting rättare sagt. Med två gymbesök på raken kände jag att idag får nog bli en vilodag. Får hänga på låset när de öppnar imorgon istället. Och med tanken på snö och slask utanför huset så tänker jag nog inte ens lämna lägenheten.


Det blir jag, skissblocket och soffan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback