Fredag den trettonde


Än så länge har inget olycksbådande hänt en dag som denna, pepparpeppar. Det värsta som har hänt var att den strålande sol som jag vaknade upp till i morse efter några timmar förvandlades till SNÖSTORM!
Möjligtvis hamnar den där varma chokladen (som bara smakade varm mjölk) som jag drack på Brogyllen idag på delad bottenplacering.

Annars har det varit en ganska ordinär dag som innefattat matinköp, diskning, tvättning och matlagning. Fredagsmiddagen bestod av chicken tikka masala, typ. Använder ju inget recept så jag vet inte om min variant uppfyller "kraven". God blev den i vilket fall. På söndag blir det ännu mer indisk mat för då är det bokat ett bord för fyra på Bombay Palace! Curryfeber var det ja.

Nu ska jag trotsa kylan och bege mig hela vägen bort till Kortedala. Hade egentligen tänkt att traska ner till Centralstationen, men hör nu att det smattrar på rutan så vi får se hur det blir med den saken. Brrr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback