Den som väntar på något gott...


Rotfrukter i ugn måste vara en av de enklaste tillbehören du kan laga. Skala, hacka, lite olivolja, kryddor och in i ugnen. Men när de väl hamnat i ugnen går tiden förbaskat långsamt! Men det luktar åtminstone gott i våran lilla lägenhet.

Idag har jag skolkat (från en icke obligatorisk föreläsning, men ändå). Passade på att rymma från skolan under "bensträckaren". Finner inga ord för hur dålig föreläsningen var...så jag sträckte på benen ordenligt kan man säga och gick till Hemköp och frossade loss på extraprisvaror, haha. Vill inte veta hur jag kommer bli som pensionär med tanke på att jag redan nu sitter och lusläser reklambladen som dimper ner på hallmattan. Detta gäller endast matvaror skall tilläggas. Senare i livet kanske jag intresserar mig mer för, tja...rea på Cassels kanske? Nej Gud förbjude. Hoppas innerligt att jag aldrig blir en "riktig" tant som klär sig i alldeles för små kläder som är osmickrande för figuren.

När jag bli gammal vill jag se ut som Mademoiselle Chanel. Minus cigaretten såklart...

Inte illa för en 52-årig dam!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback