Fröken Butter


Man får ha det bra, men inte för bra. Något jag fått känna på idag. Min näsa har fått besök av en klunga förkylningsblåsor vilket resulterade i ett besök på Apoteket och ett mindre hål i plånboken. Väl hemma gjorde jag upptäckten att jag har slängt min konsertbiljett till på torsdag. Ingen konsert för min del med andra ord. Sist men inte minst har jag suttit alldeles för länge vid symaskinen och svurit över ett par byxor som var helt omöjliga att sy i. Att jag dessutom bor i ett kylskåp till lägenhet med kallras de luxe från fönstrena frestar lite mer på tålamodet jag inte besitter.



Johanna is: tänder levande ljus, slänger ihop en pannkakssmet och hoppas på att den sura minen hinner försvinna innan kvällens sällskap dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback