Nödvändigt?


Har precis sökt en tjänst via RNB Recruit's hemsida och det var...intressant. För att överhuvdtaget kunna söka tjänsten var man tvungen att svara på ca 90 frågor genom att kryssa i "stämmer" eller "stämmer inte". Trodde för en stund att jag sökte jobb som raketforskare snarare än butikssäljare. En sekund efter det att jag svarat på samtliga frågor fick jag ett mail med mitt resultat. Så hur är jag som person? Jo...

  • Du verkar få mycket energi av att det händer mycket under dagen och att du har mycket att göra samtidigt. Det är då du kommer till din rätt. Du upplever ofta att de roligaste arbetsdagarna är när de nästan har för mycket att göra. Du verkar njuta av att vara spindeln i nätet i olika projekt och uppgifter.
  • Du föredrar att saker ligger på sin plats och att det ser bra ut på ytan. Du gillar inte oordning och lägger därför möda på att plocka i ordning, både hemma och på jobbet.
  • Du tappar inte ofta humöret och du tar de flesta situationer med jämnmod. Du försöker lösa situationer på ett sakligt sätt. Det händer att du blir arg men då går det vanligtvis över snabbt.

...detta var bara en bråkdel av alla punkter som delades upp, men förvånansvärt nog stämde de flesta. Frågan är bara vad som blir nästa steg inom rekrytering. Lögndetektortest under arbetsintervjun kanske?




Johanna is:
imorgon är ingen vanlig dag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback