Styltgång



Scen ur "An Education" där 16-åriga Jenny förälskar sig i den betydligt äldre David.

Får börja med att be om ursäkt för dålig uppdatering, men från det att jag lämnade lägenheten strax innan kl. 9 på morgonen tills dess att jag ramlade in i hallen kl.01.30 var jag hemma i 25 minuter så bloggen fanns inte riktigt med.

Fredagen blev alltså en mycket lång, och en mycket trevlig, dag. Skola 9-16 (nåja, det var väl inte överdrivet trevligt) för att sedan åka hem och dumpa väskan i hallen och stapla ner till Bergakungen. Göteborg är illa nog med sina gatstenar när man drar på sig de höga klackarna. Men något som är värre är gatsten med is och snö ovanpå! Trodde verkligen jag skulle bryta fötterna, men jag klarade mig och kan konstratera att mina
nyinköpta skor är förvånansvärt bekväma trots sina skyhöga klackar.

Efter bion blev det några glas vin på stan och kvällen avslutades med lite dans på Avenyn innan hemfärd. Filmen som Joachim och jag såg var "An Education". Kan inte för mitt liv förstå varför de gett en sådan fin film ett sådant tråkigt namn. Liksom Jenny i filmen sitter jag nu och lyssnar på Juliette Gréco. En fransk donna som idag är 80+ och ständigt klädd i svart vars röst ger mig gåshud...




Johanna is; Juliette Gréco-
Je Suis Comme Je Suis





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback