Från en djungel till en annan


Nu är jag tillbaka från storstadsdjungeln!
Mor och dotter-helgen är till ända och förutom trist väder så har den varit helt perfekt. Lite vin, mycket mat (vem kan tacka nej till hotellfrukost?), lite kultur och lite shopping. Är nu laddad inför hösten med nya gummistövlar och en ny ryggsäck i svart mocka som jag fyndade på NK-rean.

Däremot var vår huvudstad förvånansvärt lugn. Bratsen verkar ha flytt till Visby hela bunten och resten av Stockholms invånare verkade gå på sparlåga. De enda som det var fart på var de tyska turisterna i Gamla Stan och busslasten med de italienska pensionärerna på hotellet.

Så nu sitter jag här hemma på Guldheden igen, men allt är inte riktigt som det brukar. Jag står nu inför en ny djungel. Singeldjungeln. Dejta? Ordet finns inte i mitt vokabulär? Jag har trots min (någorlunda) unga ålder hunnit vara sambo i två omgångar, i två olika städer, med två olika män. Och nu snackar vi inte om några veckor hit eller dit utan om år. Tror dock att jag ska låta bli att gå in i den där skrämmande djungeln under ett par månader och när det väl är dags ska jag ta ett stadigt grepp av någon av mina erfarna singelkompisar för att inte gå vilse.



Johanna is: en bra karl kvinna reder sig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback