Sö(m)ndag och sockerlösning


Ibland undrar jag hur jag är funtad (och det är nog fler med mig). Alarmet var ställt på kl. 08.00. Alldeles för tidigt att gå upp på en söndag...men av någon outgrundlig anledning fick min kropp för sig att vakna till liv redan kl. 05.45. Så nu står jag här på jobbet (har rast i skrivandes stund) med trippla påsar under ögonen och hoppas att glasögon döljer dem så gott det går.

Efter en promenad ner till pendeln kände jag att det var på sin plats med lite kall dryck. Tänkte vara lite "trendig" och köpte mig en Vitamin Water med smak av drakfrukt. Fin färg, fruktansvärd sliskig smak. Smakade som smält isglass, fast ännu lite sötare. Mig veterligen lanseras denna produkt som något nyttigt och hälsosamt. Då kan det ju tyckas konstigt att en flaska innehåller såpass mycket socker att det täcker 25% av det rekommenderade dagliga intaget. Nej, jag kunde lika gärna blandat lite (eller mycket) socker i ett glas med kranvatten.




Johanna is: fyra timmar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback