Snigel- vs. racertåg


Sitter just nu i Maria och Christians soffa i Råcksta. Jag överlevde snigeltågsresan till huvudstaden igår, även om det  var knappt. Varje gång jag pinat mina rumpa igenom fem timmar i en inte allt för bekvämt tågsäte tänker jag "aldrig mer". Ändå trillar jag dit om och om igen. MEN, ikväll blir det andra bullar. Klockan 20.15 hoppar jag på X2000 mot Götet...första klass dessutom (det var faktiskt billigare än andra klass). Så fem timmars restid kortas ner till ynka tre timmar. Dessutom bjuds det på gratis vatten, frukt och te.

Maria och jag är väldigt lika på många sätt och utan henne hade min tid som Stockholmare troligtvis varit bra mycket tråkigare än vad den var. Vi klickade direkt och det dröjde inte länge förrän vi avslutade varandras meningar. Men på en punkt skiljer vi oss väldigt mycket. Medan jag skuttar upp med tuppen sover Maria gärna fram till elvasnåret...eller tolv om det vill sig riktigt "illa".

Så nu sitter jag här och bara väntar på att den lilla filuren ska vakna. Eller filurerna rättare sagt då hon har en liten bebis i magen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback