Söndag


Vanligtvis tycker jag det är väldigt trevligt att vakna till strålande sol någorlunda tidigt på morgonen. Så var inte fallet idag.

För er som undrar om min silvriga pjucks pallade en natt på dansgolvet är svaret; vet ej. Förfesten var så himla trevlig att vi inte anlände till Avenyn förrän halv två och då kände jag att det enda rätta (och tråkiga) var att åka hem och lägga sig. Skuttade väl inte ur sängen precis när klockan ringde 10.00. Faktum var att jag knappt kom upp ur sängen överhuvudtaget. Nej, det berodde inte på huvudvärk utan träningsvärk.

Innan klackarna åkte på igår var jag nämligen och tränade
Flowin. Kanske den mest udda träningsform jag provat på, men ack så effektiv. Men efter en hjälpsam knuff i ryggen av Kärleken var jag på benen.

Benen fick sedan transportera mig till jobbet där jag jobbade mellan 12-16. Hann mellanlanda en stund på Eklandagatan innan det var dags för födelsedagsmiddag på Restaurang Kometen med Kärleken och päronen.
Så nu ligger jag här med magen i vädret och ser fram emot nästa vecka. Träning, sömnad, makeover av skatboet på huvudet, en och annan fika i solen och sist men inte minst en liten dagstur till Köpenhamn är vad som står på schemat. Sämre kan man ju ha det.


Mamma (dagens födelsedagsbarn) och Selma. Hunnebostrands gästhamn (2004?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback