Vuxet och roligt (och lätt dumdristigt)


Om fredagen var väldigt tråkig så var lördagen det motsatta. Det började redan på lunchrasten när jag för en gång skull lämnade butiken för att ta en kik på vad konkurrenterna hade att erbjuda i klädväg. Roligt, men dyrt. Men som vanligt när jag köper kläder går jag på vilket KPA*-värde plagget kommer att få.



Så vad låg då i påsarna? Jo...


...en styck mockajacka och...


...en fantastisk mysig kofta.


Som alla vet mår inte kläder bra av att ligga kvar i påsen för länge så någon timme efter att ha landat i soffan åkte mockajackan på tillsammans med matchande klackar och röda läppar. Efter lite häng i Utby hos Cissi (det ligger inte så långt ifrån stan som det låter;)) fortsatte på Bliss. Trångt var bara förnamnet. Men ack så trevligt.

Det var dock inte lika trevligt när klockan ringde sex timmar efter huvudet hade landat på huvudkudden, men de fyra timmarna på jobbet avverkades utan problem trots allt. Hade till och med ork att åka till K's lägenhet och bära ner samtliga flyttlådor från vinden för att underlätta flytten på tisdag. Därmed kan jag även bocka av styrketräning på dagens lista.

Nu återstår bara ett ryck här i lägenheten så att diskberget jämnas med marken och sedan en vända till tvättstugan så kommer sova som en prinsessa i natt.

Tack för idag, slut för idag!



*KPA=KronaPerAnvändning. Plaggets inköpspris delas på antal gånger du använder det. Vilket innebär att även ett dyrt plagg kan bli billigt.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback