Detox



Jag måste har varit en mjölbagge i mitt tidigare liv. Alternativt en råtta för jag ääääälskar ostmackor. Det gör däremot inte min mage. Gluten och laktos i överflöd gör att magen förvandlas till något som ser ut som en 3 månaders gravidmage.

Sedan är det väl inte jättebra näringsmässigt heller för den delen...eller för vikten. Dessutom inehåller mejeriprodukter en hög andel mättat fett som inte är särskilt bra för kroppens insida (jodå, jag snappade allt upp ett och annat under min tid på Hälsopromotion). Så senast i raden av idéer som har dykt upp i min skalle stavas d-e-t-o-x. För varje gång jag i vanliga fall skulle tagit en macka äter jag istället en frukt. Har jag klarat mig utan godis i femton år borde jag klara mig utan bröd (hårt och mjukt) i några veckor! Någon som vill bli min brödkontrollant?



Johanna is:
The Ark – Echo Chamber


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback