EGO


Idag är en sådan där dag när inget riktigt vill som jag vill. Disken diskar inte sig själv, tvättiden glömdes bort (och kvar att välja på finns endast dem där underkläderna som var svarta en gång i tiden men som nu går i obestämbar grå nyans), skrivkrampen är total, studiemotivationen är i botten and so on...det är måndag helt enkelt!

För att boosta mitt humör ytterligare (fast åt fel håll) ska jag om 2 timmar infinna mig hos Arbetsförmedlingen, igen, för att prata om hurvida jag ska ha en jobbcoach eller något annat "skoj". Lyckan är total. För dig som aldrig besökt Arbetsförmedlingen har jag bara en sak att säga, GRATTIS!

Har på senare tid blivit mer eller mindre beordrad av mina fina vänner att bli lite mer egoistisk. Kanske låter lite märkligt att man medvetet väljer att var ego, men jag tillhör den där skaran som är så mån om att människor i min närhet mår bra att jag ibland glömmer bort mig själv. Får se hur jag lyckas med min "egorehab". Har åtminstone en plan som på papret verkar vettig, men hur det funkar rent praktiskt är ju som bekant en helt annan sak.


Johanna is:
The Beach Boys – Hang On To Your Ego


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback