Min andra blogg


Som vissa av er vet pluggar jag journalistik vid sidan av jobbet. Eftersom kursen är på distans sköts allt via nätet och förutom vanliga inlämningsuppgifter har vi fått i uppgift att starta en blogg där vi ska publicera fyra blogginlägg under våren. Första uppgiften löd:

"Din första blogguppgift går ut på att under den kommande veckan (vecka 7) välja minst två händelser ur nyhetsfloden och reflektera kring varför just de har publicerats som nyheter. Du väljer själv vilka medier du hämtar dina exempel från. När du skriver ditt inlägg är det viktigt att du inte bara ”tycker” om nyheterna utan hänvisar till den etablerade kunskap och de teorier om nyhetsvärdering som du kanske har tillgodogjort dig under tidigare mediestudier, eller som du får möjlighet att fördjupa dig i nu."

För er som är intresserade (eller helt enkelt har j*vligt mycket fritid) finns inlägget att läsa
här.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade tydligen otroligt tråkigt för jag slukade din första uppgift på ett naffs! Mkt intressant läsning må jag säga! MVG

Från fröken anna:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback