Kloka ord


Jag sitter och bläddrar igenom min dagbok från högstadiet och början av gymnasiet. Trodde mina kärleksbekymmer var ett relativt nytt påfund, men icke! Herregud vad dessa killar kan sätta griller i huvudet på en. Tretton eller tjugotre år verkar inte spela någon roll. Men bland alla boys har jag den 17 augusti 2003 klottrat ner några kloka ord från en okänd författare.


Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.
Att hoppas är att riskera att bli besviken.
Men man måste våga ta risker, för den största risken
i livet är att inte riskera någonting.
Den som inte riskerar något, åstadkommer inget,
ser inget, har inget och är inget.
Han kan inte lära sig något, inte känna, inte förändras,
inte växa, inte älska- och inte leva.



Johanna is: måste börja riskera lite.


Kommentarer
Postat av: Cissi

du är klok du :)

2011-03-19 @ 03:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback