Vad man bör, och vad man gör


Jag borde plugga. Det gör jag inte. I stället slösurfar jag helt planlöst runt på nätet, snicksnackar på MSN, klämmer pormaskar och nu, bloggar. Fast inte samtidigt såklart.

Veckans uppgift i skolan går ut på att göra en personresearch med hjälp av den fantastiska offentlighetsprincipen som vi har här i Sverige. Det är nästan lite skrämmande hur mycket man kan luska reda på om en människa, utan att det är olagligt. Men frågar man inget, får man ingenting veta. Därför har jag en lista på elva olika myndigheter framför som jag borde (måste?) ringa till för att få ta del av informationen på personen i fråga. Fast helst av allt hade jag bara velat gå och lägga mig och sova förmiddagslur.



Johanna is: försöker peppa sig själv med
The Moniker – Oh My God!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback