Desperate housewife


Jag har snart gått hemma i fem månader och nu är jag så j*vla less på allt vad hushållssysslor heter. Hur kan vilja vara hemmafru?! Begriper det inte...visst om man hade en egen liten knodd så man kunde frottera sig med andra mammor större delen av dagen. Men när man är barnlös och bara har kompisar som pluggar eller jobbar. Ja, då är man ensam.

Dagens höjdpunkt är att det kommer något roligt med posten, that's about it. Annars är det ungefär samma visa varje dag. Fixa frukost, handla mat, laga mat, tvätta, städa. Oh, vad jag älskar min tillvaro just nu...not!

Nu ska jag ner till tvättstugan och hänga upp tvätt. Sen ska jag över till Willy:s och handla mat, diska, fixa någon slags lunch (som brukar bli stå av en tallrik fil för jag inte orkar något annat) och sedan vid tvåtiden skall all tvätt hämtas upp från tvättstugan. Slutligen skall middagen vara klar till kl 17. Kanske klämmer in ett gymbesök någonstans under dagen också om kroppen orkar. Så nej...inget roligt på schemat idag heller.




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag skulle vilja vara hemmafru! Det skulle passa mig, haha! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback