Frestelser


Under föreläsningar på Hälsopromotionsprogrammet nämn ofta hur viktigt det är med stödjande miljöer på individnivå när det kommer till hälsa. Detta innebär bland annat att det hälsosamma valet skall vara det lättillgängliga (och billiga) valet. Men hur många salladsbarer i Göteborg erbjuder hemkörning? Inga vad jag vet...men pizzerior däremot. Där blir listan lång. Nu behöver du inte ens sträcka dig efter telefonen utan du kan lätt som en plätt beställa över nätet. Et voilà! Knappt en timme senare står en gubbe utanför dörren med nybakta pizzor.

När jag var på väg hem från gymmet tidigare idag slog det mig att på den korta biten (1 km) mellan gymmet och lägenheten går jag förbi två "baguetterior", två pizzerior, en sushirestaurang, en tacorestaurang, ett creperie, ett konditori, en glasseria, en grönsakshandlare, en matbutik, en thairestaurang, ett gatukök och en kinarestaurang.


Behöver jag säga mer?




Kommentarer
Postat av: Joche

Foundations á la Johanna;)

2009-10-12 @ 14:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback