Måndagsbitter


Måndag, Monday, lundi, maanantai, mandag...same shit, different name. Är det bara jag eller är måndagar sällan bra dagar?

En natt med dålig sömn avslutades abrupt av saltbilen som mullrade ute på gatan i morse med blinkade orange lampor. Vintern på ingång med andra ord...På väg till skolan hamnade jag bredvid en tant som antagligen rökt de 60 senaste åren och stank så mycket nikotin att jag höll på att spy. Tanten i fråga höll på att bli manglad vid Valand när hon skulle av och ett gäng med högljudda MUF-teens skulle på. Vet inte riktigt vem/vilka som jag föredrog som med- passagerare

Väl på gymmet efter en löjligt kort skoldag ville min kropp inte alls samarbeta. Det program jag vanligtvis så lätt avverkar på crosstrainern kändes som en halvmara i benen. Lunchen bestod av blodpudding (måtte det bli fredag och CSN-utbetalning snart!) och sedan satt jag som fastlimmad framför datorn. Inte för att jag gjorde något viktigt. Jag orkade helt enkelt inte masa mig in i duschen.

Angrep till slut diskberget med de gula diskhandskarna i högsta hugg. Efter det var det dags för tvättstugan och att laga middag.

Så har jag gjort något på hemtentan som jag hade tänkt? Nej inte alls. Har inte ens kollat på frågorna...

Dagens höjdpunkt var helt klart när en kompis förbarmade sig över mig och skickade en Spotify-inbjudan! Men det var också den enda...


Tack och lov att måndagen snart är över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback