En dag i Plaskeborg


Dagens inköp.


Knappt hann jag komma inför dörren igår kväll innan det var dags att bege sig ut i natten. Blev lite vin i Gårda innan det bar av till Bliss. Därefter drog tjejerna till Port du Soleil (min favoritklubb) så då tackade jag för mig och styrde stegen hemåt. Fast ett möte i natten ledde till att jag hamnade på en vagn till Linné istället så natten avslutades med en lätt promenad på cirkus 2,5 km i regn och uppförsbacke.

Den friska nattpromenaden till trots mådde jag som jag förtjänade, fast värre, när jag vaknade med skallebank och kloakandedräkt. Först på eftermiddagen blev det människa av tanten igen. Jag valde åtminstone rätt dag att vara bakis på för idag har regnet vräkt ner.

Eftermiddagen spenderades på stan där jag spatserade runt i mina nya, fina gummistövlar och likt ett litet barn trampade jag i varenda vattepöl jag såg. Hade även god jaktlycka då jag hittade precis vad jag sökte. Ett par riktigt schyssta höstpjucks. Efter en vargavinter med vägsalt upp till knäna ser nämligen inte fjolårets skor så roliga ut längre...

Så nu ligger jag här i sängen kör fredagsmys alldeles allena med en indisk middag och en påse kanelgifflar i magen. I helgen blir det jobb för hela slanten!




Johanna is: det ska va gött att leva, annars kan det kvetta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback