(Nästan) packat och klart


Ännu en arbetsdag avklarad och nu är det verkligen inte långt kvar. Klockan 18 imorgon tackar jag för mig och kastar in handduken. Eller åtminstone jobbnyckeln i postfacket. Nu får vi se vad som händer. Som det ser ut nu kommer jag vara ledig i två månader innan plugget börjar. Vad jag ska plugga? Ja, det vet jag inte förrän antagningsbeskedet har kommit. Vilket inträffar i mitten av juli.

Fast med tanke på att jag jobbat varje sommar sedan jag slutade nian (vilket var år 2003. Är en sådan där karriärstörstig 80-talist ni vet) har jag intalat mig själv att jag faktiskt är värd lite ledighet.

Nu lurar midsommarafton runt hörnet och livets goda drycker är inhandlade. Liksom en födelsedagspresent. För på söndag fyller min favoritkille år så nu flyr jag stan för ett par dagar och beger mig ut till Göteborgs skärgård. Måste bara packa lite först...



Johanna is: näst sista lönebeskedet innehöll en väldigt trevlig överraskning. Nämligen löneförhöjning. HALLELUJAH!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback