Lill-Skrutten


Fyra veckor har gått. Fyra veckor innehållande feber, hosta, snor, mera snor, muskelvärk, huvudvärk, näsblod och trötthet. Kan inte minnas när jag var så utmattad som jag är nu. "Senaste nytt" är den djävulska huvudvärken som jag har haft sedan måndags kväll och som inte tycks ha några som helst planer på att ge med sig.

Eftersom jag har knaprat i mig större delen av penicillinkuren utan att ha tillfrisknat traskade jag i väg till Centrumakuten efter jobbet idag. Betalade snällt 100 riksdaler och blev tillsagd att "ta en huvudvärkstablett och sov mycket". För det första hjälper inte huvudvärkstabletter och för det andra har jag inte gjort något annat än att sova de senaste fyra veckorna. Detta verkade inte Fru Doktorn ta någon notis om dock.

I brist på fungerande medicin i pillerform försökte jag heala mig själv med hjälp av shopping. Bara för att jag känner mig som skit finns det ingen anledning att se ut som en.


Vändbar tischa från Weekday, 250 kr.


Parkas från Twist &Tango, 1 499 kr.




Johanna is: nära bristningsgränsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback