Beroende

Jag dricker inte kaffe, jag har aldrig testat nikotin, jag dricker måttliga mängder med alkohol och jag har inte ätit en endaste godisbit på 16 år. Jag tycker det verkar fruktansvärt jobbigt, ja rent ut sagt för jävla jobbigt att vara beroende av någon substans för att ha ett fungerande liv. Därför försöker jag hålla mig borta från dessa "farliga" ting. Fast idag slog det mig att jag visst är beroende av följande;

  • Träning- får jag inte minst träningspass i veckan blir jag grinig. Väldigt grinig.
  • Mat var tredje timma- har det gått över fyra timmar rekommenderar jag ett säkerhetsavstånd på 10 meter
  • Ost- KESO, Grevé, Präst, Halloumi, Feta, Mozzarella, Parmesan. Vad vore livet utan ost?!
  • Frukt och grönsaker- mitt godis.
  • Te- dricker minst tre muggar om dagen. Rött eller grönt, aldrig svart.
  • Kranvatten- här har beroendet gått över till missbruk. Vattenflaskan finns alltid en armlängd bort.
  • Nyheter- känner mig lätt efterbliven om jag inte har koll på det dagliga nyhetsflödet.
  • Kultur- ett liv utan böcker, musik och film är inte ett liv värt att leva.
  • Kläder- vackra, välsydda plagg i dyra material ger mig gåshud.
  • Ordning och reda- en stökig och kaosartad lägenhet=kaos i tankarna.
  • Kärlek- utan mina nära och kära hade jag varit ett tomt skal. Energin ni ger mig är ovärderlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback