Svacka

Torsdag. Blev väckt av ett sms vid sju. Lyckades inte somna om på grund av pollenallergi. Bankbank. Huvudvärken kommer och knackar på och vägrar sedan att gå sin väg. Kommer till jobbet. Det står en öppnad colaburk i kylskåpet. Den välter jag ut. Över min vita t-shirt. Samtidigt kvittrar kollegan glatt att hon ska åka till London samma kväll. Avundsjuka uppstår. Är inte innanför dörren förrän klockan nio. En Skypesession senare är huvudvärken bortjagad och jag somnar med ett leende på läpparna.

Fredag. Vaknar senare än beräknat. Kommer till passexpeditionen och behöver endast vänta i 50 min. Victory. Dock påpekar killen på andra sidan disken hur trött jag ser ut. Inte första gången jag hör det den här veckan. Käkar en dyr lasagne i Linné som inte riktigt lever upp till förväntningarna. Sällskapet räddar situationen. Stressar för att hinna hem till tvättiden kl. 14-17. Det visar sig att jag har bokat kl. 11-14. Får tvätta en annan dag. Lägenheten ser ut som helvete (enligt mina mått mätt) och jag kollar mailen varannan minut för att se om jag fått något besked angående jobbet. Fortfarande inget svar. Blir mer och mer pessimistisk för varje dag som går. 2011 verkar inte bli mitt år det heller.


Johanna is:
vill bara fly bort från verkligheten.
Vilket inte går. Därför flyr jag till gymmet i stället. Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback