Tomten kommer tidigt i år

Förutom en djävulskt värkade axel som stoppade en utgång idag har jag haft en otroligt bra lördag:) Utvilade och glada vaknade vi strax innan kl 7 i morse och efter att dröjt kvar i sängen för att läsa morgontidningen (penisonärsvarning, jag vet..) och efter det var det dags att tvätta (mer vuxenppoäng;)).

Efter det åkte vi till stan så vi var där lagom till öppningsdag kl 10. Tack vare det dåliga vädret var det betydligt mindre folk än väntat. Eftersom Kärleken så gärna ville ge mig ett mjukt paket, men bespara mig "denärjättefinmendenpassarinte"-strulet fick jag själv prova de kläder jag behagade:) Tog typ 5 min för honom att hitta en klänning från Filippa K som var superfin...så nu har jag en ny favorit i garderoben! Igår fick jag också en juklapp..från min "låtsasmormor" närmare bestämt. Fast jag har inte öppnat den än, får vänta till julafton.

Så kom lördagskvällen och utgång var som sagt inte att tänka på. Så kvällen har faktiskt spenderats i kyrkbänken! Jo, ni läste rätt mina kära vänner, men ni kan vara lugna. Det är inte så farligt som det låter;) Kärleken och jag har varit på en väldans trevlig julkonsert ute i Fiskebäck med finstämd sång och den obligatoriska fikan efteråt. Saknar lite att sjunga i kör faktiskt..kanske borde börja till våren när schemat tillåter?

Nu är det läggdags....imorgon är det fjärde advent och dags för söndagsmiddag (och där var helgens kvot av vuxenpoäng uppfylld).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback