Sunny sunday


Åh vad härligt det var att vakna upp utvilad i ett soligt Göteborg idag! Lite otippat med tanke på det snökaos som utbröt igår eftermiddag. Snökaoset satte käppar i hjulet för våra bioplaner (det kom ingen buss!) så det blev Melodifestivalen hemma i soffan istället. Men hallå eller...ett bidrag på grekiska?! Vad är nästa grej? Att Carola ställer upp i Greklands melodifestival istället? Nej tack!

Söndagen började med en förträfflig brunch på hemmaplan. Sedan blev det "lunch" på Brogyllen i form av en semla. Var ju bara tvungen att testa då just deras semla fått bäst i test i flera tidningar. Den var väl helt ok, men mer kardemumma åt folket! Har ni däremot vägarna förbi Johanneberg och är semelsugna kan jag varmt rekommendera konditoriet som ligger i Eklandabacken nedanför hotell Panorama.

Sedan har jag, liksom stora delar av Göteborg, spanat in Beyond Retro's nyöppnade filial på bottenvåningen av TopShop. Mycket trevligt med lite mer kvalitativ second hand-shopping i den här staden:) HIttade dock inget idag...

Även en casting för hårmodeller hanns med på Elite Hotel, men både Kärleken och jag hade för kort hår (nähä!), men det var värt ett försök i alla fall:) Det var allt för mig den här helgen och nu blir det inget bloggande förrän på fredag. Nu ska allt fokus ligga på matteboken istället. Jippie...


Status; Johanna fasar inför den kommande (om än självvalda) fastan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback