Det är inte lätt när det är svårt


Jag vet att en otränad 20-årig man har samma muskelstyrka som en 80-årig gubbe som har varit fysisk aktiv hela livet. Jag vet att vara fysisk aktiv minskar risken för många allvarliga sjukdomar. Jag vet också hur mycket bättre min kropp mår av att träna. Så varför ska det vara så förbaskat svårt att pallra sig till gymmet?! Hade jag haft svar på den frågan hade jag å andra sidan varit mångmiljoner med tanke på alla soffpotatisar runtom i världen undrar detsamma.

Hur som helst övervann jag lättjan idag och fick masat iväg min gelérumpa ner till Sportlife för att skaka om den ordentligt på
Ellie's afropass. Så i detta nu ligger jag som en klubbad säl i sängen och bara väntar på att träningsvärken ska komma. Den är efterlängtad!




Johanna is: tänk om man skulle...fast nej. Eller?















Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tänk om man skulle vaddå? Inte skaffa barn iallafall - du ska dricka vin på lördag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback