På gott och ont


Arbetsdagen var tänkt att sluta kl. 18...tji fick jag. Ska jobba till stänging istället. Lite surt men som vanligt tänker jag på att den kommande lönespecen kommer bli ännu lite trevligare. Och kollegan hade minst sagt en giltig anledning att sticka från jobbet. Han ska nämligen bli pappa! Om han inte redan har blivit det...

Ett mindre kul besked är att jag inte fick jobbet som jag var på intervju för i torsdags. Detta innebär att jag med största sannolikhet kommer börja plugga till hösten. Ett nödvändigt ont verkar det som om jag inte ska växa ihop en kassadisk någonstans i vårt avlånga land. ICA, Hemköp, Filippa K...same shit different name. Ledsen, men så är det. Hjärncellerna får mer stimulans i sömnen än att gå och stå i en butik dagarna i ända. Och att bli mer eller mindre hjärndöd känns inte så lockande. Klandrar inte de som jobbar inom handels, men personligen måste jag ha varierande arbetsuppgifter för att inte tröttna.




Johanna is: dags för catwalken i början av september igen. Undrar vad frisören hittar på den här gången?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback