Utmanad


Fröken
Ellie har utmanat mig. Här kommer sju sanningar om mig som du kanske inte visste.


1. Jag blir fullständigt vansinnig på föräldrar som ger sina barn läsk, godis, kakor, hel/halvfabrikat i sådana mängder att ungarna är överviktiga redan vid 5 års ålder.


2. Varje måndag bläddrar jag igenom alla reklamblad från matbutiker likt en pensionär i hopp om att kunna spara några kronor.


3. Jag har sett varenda avsnitt av America's Next Top Model. Även avsnitt 1 från säsong 14 som började i USA förra onsdagen...detta trots att "tjejiga" tjejer är det värsta jag vet och jag ser mig själv som en pojkflicka.


4. Jag är smått besatt av att klämma pormaskar. Både på mig själv och andra(!).


5. Jag lyssnar på indiepop/rock men kan också sjunga med i ALLA svenska schlagerlåtar från 2000-talet.


6. Jag är extremt nyfiken och är en mästare på att snoka reda på saker om folk på Internet (www.ratsit.se och Facebook är mina bästa vänner).


7. Jag tycker rosa och lila är dem fulaste färgerna i världen och klär mig nästan uteslutande i svart, grått och vitt. Ett "hallelujah-moment" i mitt liv var när min mörklila pikétröja gick sönder på dagis och mamma var tvungen att slänga den.



Nu skulle det ju bara vara sju sanningar, men nu när jag ändå har hängt ut mig kan jag lika gärna ta med några punkter till...


8. Går det mer en fyra timmar mellan måltiderna blir jag fruktansvärt grinig.


9. När jag blir arg blir jag A-R-G! Då är det bäst att ha en säkerhetsradie på 100 meter, men detta har inte inträffat de senaste fem åren.


10. Mitt minne är så bra att folk ibland uppfattar mig som lite läskig.




Kommer ni fortfarande läsa min blogg kära läsare eller har jag skrämt bort er på livstid?



Sist men inte minst vill jag utmana Cissi, Britta, Madde, Anna, Charlotte, Sanne och Joche. Antar ni utmaningen?!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback