Vilken föreställning




Onsdagen fick en mindre trevlig start då jag kl 07.27 väcktes av ett SMS från jobbpoolen. Nittio minuter senare infann jag mig på jobbet och jag var väl inte på mitt bästa humör så att säga. Den sura minen försvann dock framåt kvällskvisten och väl inne i biosalongen fick jag anstränga mig för att inte börja asgarva. Inte för att det var någon komedi som visades på duken (det var den tunga, med ack så bra filmen "Hämnden" av Susanne Bier) utan för att salongen besökare var lite utöver det vanliga.

Trettio minuter in i filmen reser sig en man på bakersta raden och lämnar salongen med bryska steg samtidigt som han utbriser "Vilken jävla skitfilm!". Filmen fortlöper men efter en stund hörs ett dovt ljud som med jämna mellanrum upprepar sig. Då visar det sig att sällskapet till den arga mannen har somnat och sitter och snarkar högt och ljudligt med popcornbehållaren svajandes i knät. Gissningvis var inte heller hon särskilt imponerad av Biers verk.


Johanna is: torsdag=Robinsonkväll på Mölndalsvägen. God mat, gott vin och trevligt sällskap.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback