Armkrok i Venedig


"Det finns inget dåliga väder, bara dåliga kläder.", snicksnack! Igår hade inga kläder i världen kunnat hålla mig torrskodd när jag traskade igenom staden. Två dygn av snöfall, en dag uppehåll och en dag av ösregn (på tvären såklart, jag bor ändå i Gbg) resulterade i att lilla London förvandlades tilll lilla Venedig istället. Fast med en polaris under dem väldiga vattenmassorna. Det enda vettiga fortskaffningsmedlet för att ta sig fram längs staden kanaler (läs vattendränkta trottoarer) hade varit en gondol.

Nu hade jag dessvärre ingen gondol i bakfickan, men väl en stadig arm att hålla i så jag åtminstone räddade mig  från dem största insjöarna.




Johanna is:
idag fyller sötsaken till vänster på bilden 18 år och lill-killen till höger 20 år i april. Faster Johanna börjar känna sig lite gammal och grå...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hah,hur många har en faster som bara är 4 resp. 6 år äldre än en själv? Ni kan faktiskt bli gråhåriga samtidigt!

2011-01-09 @ 14:58:14
Postat av: Li

Skojar du med mig? Är de så gamla? Jäklar... Jag håller med, då måste vi vara gamla tanter vid det här laget... ;)

2011-01-09 @ 16:23:21
Postat av: johanna

Anonym; bra fråga! Inte så många kanske, men har man halvsyskon som är 18 resp 23 år äldre än en själv så är allt möjligt...



Li; Nej, jag skojar inte! T o m Gunnar, 12 år, hänger på fejjan. Suck...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback