TVÅTUSENTIO


"So what about 2010? Som vanligt går jag efter min magkänsla och den säger att det kommer bli ett händleserikt år med många tvära kast. Jobb, boende, plugg. När detta året är slut kommer inte mycket vara sig likt. Men det är som sagt bara vad min magkänsla säger. En rolig grej som jag redan har anmält mig till är en teckningskurs. År 2010 ska bli ett kreativt år."

Ovanstående rader fick avsluta min förra årsresumé som jag skrev den 10 januari i år. Om magkänslan visade sig stämma? Det kan man lugnt påstå...

Då: Boende i Johanneberg tillsammans med K (tidigare omnämd som Kärleken), pluggade på Hälsopromotionprogrammet vid GU och jobbade extra på Filippa K Outlet.


Nu: Bosatt i min lilla etta om 21,5 kvm på Guldheden, jobbar vid behov på H&M och ska börja plugga journalistik på halvfart om några veckor.


Egentligen känns en årsresumé fruktansvärt onödigt eftersom hela mitt år (och fler därtill) finns bara några knapptryck bort, men jag kan säga som så här; Mitt 2010 har varit helvetiskt jobbigt på det känslomässiga planet och jag önskar inte ens att min värsta fiende ska behöva uppleva det jag har gått igenom det här året. Det mesta finns att läsa om i bloggen så som avhoppet från skolan, separationen från K, min bergochdalbana på jobbfronten och ännu lite mera hjärtesorg. Men vissa saker har jag behållt för mig själv och så kommer det att förbli.



Johanna is: 2011 kommer bli så j*vla bra. Lita på mig.
Håkan Hellström – Man måste dö några gånger innan man kan leva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback