Den moderna eremiten


Eremit, av grekiskans eremos '"ensam", eller eremia "öken", är en person som frivilligt isolerar sig, vanligtvis av religiösa skäl. De bor ofta i grottor, skogar eller öknar, men även i kloster.                         
- Wikipedia


Jag är inte religiös. Jag bor inte heller i någon grotta. Utan i en miniliten lägenhet med balkong och utsikt över Guldhedens grönskande trädtoppar. Däremot isolerar jag mig helt frivilligt en kväll som denna.
Grillfest i Slottis, hemmafest i Lindholmen eller rosé och tjejsnack i Olskkroken. Förslagen har det inte varit några fel på. Tvärtom. Det är mitt humör det är fel på. Önskar inte ens min värsta fiende att vistas i samma rum som mig just nu...än mindre mina fina vänner.



Johanna is:
släcker lampan och hoppas på en bättre morgondag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback