Makalösa måndag


Först händer ingenting. Sedan händer allt. Dagen började med ett mail angående lägenhetsvisning. I Stockholm. Ironiskt nog ligger den endast ett hundratal meter från den gata jag flyttade ifrån för fyra år sedan.

När jag sedan går på lunch har jag ett missat samtal, ett nytt röstmeddelande och ett sms från en och samma person. En lärare på Ljungskile Folkhögskola. För första gången på femton år har en ansökan hamnat i uttagningspärmen, men inte blivit registrerad. Gissa vems... Rätt gissat! Så trots att de redan har valt ut klassen för hösten ville de erbjuda mig en intervjudag i slutet av veckan.

Väl hemma ligger det ett brev från Yrkeshögskolan i Västerås. I brevet kan jag läsa att jag är kallad till intervju för utbildningen Ledarskap för mötesindustrin den 25 maj. Därefter slår jag på datorn. Jag har fått ytterligare ett mail angående lägenhetsvisning. I Stockholm. Den här lägenheten betydligt närmre city, men dessvärre bara ett korttidskontrakt.


Johanna is: som pricken över i:et förgylldes kvällen med ett samtal från London.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

wawawuuiiiiw!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback