Vad som har varit och vad som komma skall

Förra årets resumé avslutades med;

"Johanna is: 2011 kommer bli så j*vla bra. Lita på mig. Håkan Hellström – Man måste dö några gånger innan man kan leva"

Blev 2011 så jävla bra nu då? Både ja och nej. Följande har hänt.

Kärlek
Dejter kommer, dejter går men vännerna de består. Nej 2011 har sannerligen inte varit ett kärlekens år. Kollegorna på jobbet muttrar över att jag har det så bra som slipper åka hem till killen och laga middag. Fast nu råkar det vara så att jag hatar att vara singel och min högsta önskan är just att ha en kille att komma hem till.
Dessvärre verkar tomten slarvat bort min önskelista för ingen av klapparna innehöll någon drömprins. Däremot en fårskinnsfäll. Så nu jag har åtminstone något varmt och hårigt som håller mig sällskap i sängen. Man ska glädjas åt det lilla har jag hört.

Jobb
31 maj klockan 19.00 stämplade jag ut från H&M på Frölunda Torg efter sju slitsamma arbetstimmar. Trots detta gick mitt leende från öra till öra. Varför? Jo för jag hade jobbat min allra sista dag i butik.
10 juni klockan 9 satt jag i stället på H&Ms huvudkontor uppe i Stockholm och väntade på att få skriva kontrakt för tjänsten som mönsterkonstruktörsassistent. Sex månader senare satt jag på ett plan på väg till Shanghai på min första (men förhoppningsvis inte sista) trainee-resa. Det krävdes många nyp i armen för att inse att det var sant.

Boende
I samband med nya jobbet fick jag vinka hej då till min mikroskopiska lägenhet i Guldheden för en något större lägenhet i Skärmarbrink (aka Svinstian). Efter några dagars saneringarbete blev de 28 kvadrametrarna liiite mysigare. Dessa övergav jag dock ganska snabbt då jag den 1 juli flyttade till 35 kvm på Stora Essingen i stället där jag också befinner mig i skrivandes stund.

Framtiden
Så vad säger magkänslan om 2012? Ett år med många toppar och dalar. En flytt kommer det definitivt att bli. Om det blir 50 mil åt väster eller 500 m åt höger vet väl ingen, men jag skulle tippa på det förstnämnda. Jobbet kommer nog vara mer eller mindre detsamma som idag och boendet...hmm. Boendeytan kommer utökas.
Gällande kärleken har jag hört att den dyker upp när man minst anar det så kanske på någon Stureplansklubb fem minuter innan stängning. DET hade varit sjukt otippat. Sist men inte minst har jag på känn om att det kommer hända något stort. Mycket stort. Vad? Det behåller jag för mig själv.


Så varför en årsresumé innan året är slut? Av den simpla anledningen att jag tror att de närmsta dagarna kommer vara fantastiskt tråkiga. Jobb i dagarna fyra innan det är dags för årets sista dag. Inte vet jag vad som händer på nyårsafton heller...men det löser sig nog! Har i alla fall inhandlat ett par rejäla klackar idag så jag kan stå stadigt även efter några glas skumpa i kroppen.

Vem kan motstå 50% rea? Inte jag i alla fall!


Johanna is: ledmotivet för 2012 Maia Hirasawa – Gothenburg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback