Späckad vecka!

Ja, vad ska man säga..fullt ös medvetslös är det som har gällt den här veckan...

måndags var det "städdag" i skolan, dvs städa lite runt bänken, fika och sedan gå hem..och dte var precis vad jag hade planerat att göra också, MEN så blev det inte. Maria drog med mig på någon "modell för en dag-gej" så jag kom inte hem förrän kl 22! Fast det var ganska roligt:) Lite konstigt att se sig själv på bild..hade ju gärna fått vara lite retuscherade:P

soffa

Sen i tisdags natt eller morgon ska man väl säga tittade äntligen mitt femte syskonbarn ut. Så nu är man moster till 2 stycken busungar:) Leo blir hans namn. Ska få träffa honom på juldagen:D

leo

Söt eller söt?;)

I tisdags var det även dag för den stora finalen, Tillskärarakademins modevisning! Jag visade upp min korsett och en klänning som jag designat (men inte sytt). Så andra dagen i rad så bestod dagen av att bli stylad av proffs och bli fotograferad..haha..hade gärna fått finnas fler sådana dagar på året. Men trots att det var väldigt kul blev det en väldigt lång dag...så vi blev lite övertrött på slutet...

mode

Det är jag som är afrot till höger;)

I onsdags var det skollavslutning och äntligen dags för jullov! Började inte förrän kl. 12 men gick ändå upp vid 8..fråga mig inte varför..
Så jag var i skolan i en timme och smaskade morotkaka för att sedan åka hem. Då hände det som inte får hända som inte SKA hända..jag hade låst mig ute.

Jaha tänker du..klantskallen hade väl glömt nycklarna, men det hade jag inte! Utan på våran superddupersäkra säkerhetsdörr finns det en slags spärr som bara ska kunna låsas innifrån men på något vis hade den gått igen av sig själv!
Så jag fick plinga på hos grannen och med deras hjälp och lite finlir från min sida (har nog en strålande framtid som inbrottstjuv om jag vill) så gick dörren upp.

Kl. 18.15 avgick sedan X2000 från Sthlm central med slutstation på Göteborgs central. Så skönt att slippa de där skrangliga Intercity, men som vanligt blev tåget försenat och jag anlände till Gbg 25 min efter utsatt tid..menmen..fick i alla fall skjuts av min snälla mamma som åkte ner och mötte mig på perrongen:)

Igår, torsdag åkte jag ner till GBG igen för att träffa Li som jag inte sett sedan april tror jag. Mycket trevligt..fick dessutom kela lite med hennes och Jims 5 månader gamla katt, Sonja..Så himla gosig!
Och läget på deras nya lägenhet kan man inte heller klaga på, alldeles vid Kapellplatsen ligger den.

Idag var mamma ledig så vi har handlat de sista klapparna och den sista maten.
Imorgon ska vi baka vörtbröd och jag ska göra Janssons frestelse..och så ska mamma göra äggost!
För er som inte vet vad det är för något, stackars er! För det är så himla gott:)

God Jul till er alla från lilla mig!

Just det, höll ju på att glömma! Var även hos frisören igår så nu är min gamla blonda slingor ett minne blott..nu är jag chokladbrun! Blev kanske lite för mörkt för min smak men det är ju bara hår..det bleknar..

frisyr

Kommentarer
Postat av: Ija

God Jul på dig vännen!
Låter som du har haft det lite stressigt efter avslutningen. glöm inte bort å vila under julen å käka mycket julmat. Kalasfin hårfärg. ska granska den lite nogare när jag träffar dig nästa gång. förhoppningsvis vid nyår!?
Massa kramar!!

2006-12-23 @ 17:22:51
Postat av: Elisabet

åhh...den där bilden på dig i vit kjol...drop dead gourgeus!!

Snygging!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback