Honey, I´m home!

Borta bra men hemma bäst? Sannerligen...Har visserligen haft en fantastisk trevlig helg med mina kollegor men bäst är ändå att få vara nära Kärleken (ja, ni får kalla mig tofflig men det är sant).

Anlände till Kielterminalen runt halv sex och fick då reda på hyttindelningen. Johanna, Ellie, Emilia och jag hamnade i samma, bingo!:) Efter det var det julbord+gratis vin/öl som gällde. Och som bekant är gratis alltid gott...lite för gott ibland. Så det dröjde inte länge förrän alla var lite extra goa och glada. Dessvärre var inte musiken den bästa men bättre med halvkass musik än ingen musik alls. Eller hur? Mina fötter och nacke gav dock upp ganska tidigt så jag gav upp först av alla och kröp till kojs vid halv ett. Något som resulterade i att...

...jag var bra mycket piggare än de flesta dagen efter!;) För sovmorgon var det inte att tala om då frukosten serverades mellan kl.7-9 (galenskap om du frågar mig). Mätta och belåtna tog vi bussen till Cittipark för att spendera lite pengar...blev mest klirrande saker i kassen. Eftersom alla var ganska sega efter fredagen blev det till att vila lite middag på båten innan en lite runda i Kiels centrum. Så nu har även jag förlorat min Starbucks-oskuld;) Deras varma choklad var mycket god.

Lördagskvällen gick i samma mönster som fredagen, med undantaget att jag orkade dansa bra mycket längre:) Och att vissa (nämner inga namn) kanske drack lite för mycket och kanske inte riktigt hade koll på alla kroppsdelar.

Detta resulterade i att både ångest och bakfylleodören låg tung över några av färjans passagerare i morse. Men inget värre än att alla kan gå till jobbet imorgon utan allt för dåligt samvete...

Lägg därtill ett barnkalas här hemma tidigare idag så förstår ni säkert att jag är riktigt trött! Så kvällen kommer spenderas i soffan i myskläder och med Lilla My-tofs på huvudet...

Och för er som vill se bilder hänvisar jag till Facebook (och ja, det beror endast på lathet):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback