På villoväger på juldagsmorgon

P g a en snäll, men något förvirrad busschaffis var jag nära att bli sen till jobbet. Inte det optimala att börja jobba kl 8 när det är röd dag och kollektivtrafiken är närmast katastrofal dålig. Men efter en stunds väntan vid Wieselgrensplatsen tidigt i morse kom jag till slut in till stan och stämplade in på jobbet kl. 8 prick:) Hade gärna stannat kvar i den varma goa sängen i morse, men vetskapen om att röd dag=dubbel timlön gjorde det ändå möjligt;P Sedan slutade jag redan kl. 13.40 så det var en helt ok dag på jobbet.

Gårdagen var så bra som den bara kan bli. Lagom med mat, lagom med julklappar, trevligt sällskap och till en början även ganska lugnt. Annat blev det i samma stund som jag steg innan för dörren hos "svärmor" på Hisingen...allt lika roligt att iaktta ett större sällskap med vuxna personer som druckit lite;) Men det var riktigt trevligt och jag stupade i säng kl 23 för då var jag så trött så trött. Senare på kvällen fick jag även sällskap av en luden dam vid namn Ajax. Ja, det är en katt alltså...så ni inte tror något annat. Så just nu är min längtan efter en egen liten pälsboll större än någonsin! Synd bara att man blir så låst:/

Just nu sitter jag och funderar på kvällen. Vet inte alls vad jag ska hitta på...hemmakväll eller utgång? Hmmmm...börjar kl.8 så oavsett hur det blir så kan det inte bli dans in på småtimmarna.


Min absoluta favoritklapp måste vara den supersöta ängeln till vänster
som min brorson Gunnar, 9 år gjort:)


Rotade även fram mina gamla Dr. Martens som jag köpte 2003.
Tycker fortfarande jag ser ut lite som ett "L" när jag har dem på mig,
men de varmer bra i vinterkylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback