Gitarrsolo i ett främmande kök och fulla småttingar

Så kom juldagskvällen och partyhumöret var lååångt borta. Det brukar sällan infalla samtidigt som man har den "roliga" perioden i månaden konstigt nog. Men helt osocial har jag inte varit....

Kvällen har spenderats i ett litet kök i Majorna tillsammans med Kärleken och två mycket trevliga människor vid namn Karin och Fredrik som dessutom är av det musikaliska slaget. Så förutom mycket prat blev livemusik och sång:) Axeln tar dock kål på mig så vid kl 22 tackade jag för mig och begav mig hemåt till kära Johanneberg.

Väl på vagnen kan jag upplysa er om att jag sänkte promillehalten rejält, samtidgt som medelåldern höjdes några år(även om jag blev tagen för 17 bast idag). Men jag måste säga att lite för fulla 18-åringar är ganska underhållande att iaktta i nyktert tillstånd. Även om jag har lust att sätta mössa att sockar på varenda en av dem. Kallaste kvällen på flera månader och de går barfota! Eller ja, de har ju sina supertunna högklackade pjucks på men de hjälper föga mot kyla. Och ni får gärna kalla mig mammig men det är något jag alltid har varit, och kommer så förbli. Vill bara att alla ska må så bra som möjligt.

Nu väntar sängen. Trots min s k "sovmorgon" ringer klockan 07.00 imorgon, snark. Fredag kväll bjuder på middag ute på Hisingen:) Lördag och söndag är dock oviss, förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback