Bergsbestigning

Sitter här samlar kraft för att bestiga Mount Dish. Berget som sträcker sig från diskbänken i väster till spisen i öster. Det mäter ca 40 cm över diskbänken och är mycket kuperat. Det växer i snitt ett par centimeter om dagen för att sedan jämnas med marken ca 1-2  ggr/veckan. Trött, jag? Nääää, varför tror du det?! Kan det bero på den torra humorn kanske...

Idag har jag varit igång hela dagen med att packa ihop och bära över saker till mitt "nya" hem. Fast det är ju inte nytt egentligen eftersom vi redan har testat på sambolivet en vända. Så nu blir det till att ringa Adressändring igen...eftersändning på redan eftersänd post, smidigt...NOT! Uppstod vissa problem förra året när jag gjorde samma sak efter att ha flyttat hem från Sthlm. Bara att hålla tummarna attd e funkar bättre den här gången.

Dagens höjdpunkt har i alla fall varit den 50 min långa ansiktbehandling på Hagabadet. Ett riktigt "hallelujha-moment"! Helt fantastiskt skönt. Mindre fantastiskt var priserna på de produkter de rekommenderade. Cirka 2000 papp skulle de gå på med rengöring, två cremér, peeling, mineralfoundation och borste. Tur att min 21 födelsedag närmar sig! Och sedan är det inte långt kvar till jul...

Apropå jul...Det är för tusan över två månader kvar så VARFÖR börjas det julskyltning redan nu?! Hamnade i chocktillstånd när jag entrade Åhléns City igår och möttes av...en julgran! Hallå eller...någon måtta får det la va?

Mitt i flyttbestyr och ansiktsbehandling hann jag med en superdupersnabb vända på stan för att inhandla en födelsedagspresent till kärleken. Fast nu börjar det luta åt att han ska få den innan som tack, för hade det inte varit för honom hade jag snart varit bostadslös.

Hoppas alla ni där ute har haft en fin höstdag i solskenet trots blåst. Nu ska jag börja min bergsbestigning här så jag hinner ner till centralen i tid.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback