Remeber Pogs?




I kvällens avsnitt av Simpsons nämndes ordet "pogs". En del av min barndom jag helt förträngt. När jag började i skolan var det puttekulor som gällde. Inte mycket action där inte.
Sedan förpassades kulpåsen till vinden och fram kom brevpapprerna...hade de något gulligt mönster och dessutom doftade godis stod de högt i kurs när det var dags för byteshandel på rasten. Men när man blivit stor nog att börja på mellanstadiet var det dags för Pogs! Någon som kommer ihåg spelreglerna? För det gör inte jag..däremot vet jag att jag var grym på det;) Vart alla mina rör med dessa hårda "pappbitar" tagit vägen är däremot ett mysetrium...


Och förresten..när var det poppis att byta bokmärken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback