Året 2008

Januari

Knappt hann året börja innan Kärleken klev in i mitt liv:) Då hade jag inte sett honom på nästan 2 år, men då var vi bara vänner och upptagna med våra dåvarande partners. Men den som väntar på något gott...det började med en fika 8 januari och sedan fortsatte dejtandet. Förutom extraknäck på ICA bodde jag numera i syrummet eftersom jag hjälpte en kompis med att sy upp hennes kollektion inför ansökan till Fresh Fish. Arbetslös och frustrerad över att bo hemma var päronens tripp till Vietnam välkommen så jag fick vara själv ett tag. Även utgångarna i Gbg duggade tätt och det var framför allt
Anna och jag som gjorde staden osäker;)





Februari

Extratimmarna på ICA fortsatte och timmarna i syrummet blev fler. Utöver det sökte jag fler och fler jobb, men inget napp. Förutom Kärleken finns det ytterligare en människa jag inte kan klara mig utan allt för länge, nämligen Maria. Så på Alla hjärtans dag åkte jag iväg några dagar till Stockholm och dansade loss:) Dejtandet fortsatte...men 25 feb var jag officellt inte singel längre;) Den 28 feb fick jag även opererat min tå som bråkat sedan årsskiftet.





Mars

Jag hann knappt komma hem från Stockholm innan jag åkte dit igen. Den här gången för fotografering av kläderna som jag hjälpt till att sy upp. Korten blev superfina och vi gick vidare i tävlingen:) Månaden fortsatte i samma mönster som innan; jobba, sy och söka jobb. Denna månad tog jag även mod till mig och kapade håret! Något som jag aldrig ångrat...

April

Månadens bästa dag var utan tvekan den tolvte då Nelly och jag såg Håkan Hellström på ett fullsatt Scandinavium. Magiskt var ordet! Månadens näst bästa var när Jenny, Nelly och jag hade en mycket angenäm på Nef. Timmarna på Ica fortsatte... 




Maj

Förste maj kom och det var dags för Fresh Fish. De höga förväntningarna infriades inte och vi hamnade utan placering. Direkt efter att tävlingen var över satte jag igång att sy upp en balklänning...ingen vila ingen ro. Men det som inte härdar dödar och till slut kom belöningen, en vecka på Kreta med Kärleken. En underbar vecka med strålande sol, bad, god mat och mycket kärlek;)




Juni

Till slut kom den sista dagen på ICA och jag blev "tvungen" att flytta in hos Kärleken ett tag innan jag fick tillgång till min egna lägenhet. Sverige gavs någron vecka eller två med strålande väder och en av dessa fina dagar spenderades på Masthuggsberget där det blev tårtkalas till hyllning av Jennys 21-års dag:) Den nionde juni började jag på Hemköp Masthugget, strålande glad över att jag fått ett heltidsjobb. Då var jag lyckligt ovetandes om vad jag gett mig in på... Midsommar firades i idyllen Krokstrand nära norska gränsen:)



Juli

Även denna månad blev det en liten utflykt, den här gången till Dalsland på födelsedagskalas. Detta var nog det enda glädjeämnet då jag inte gjorde mycket annat än att jobba, och sova;P Fast det där var inte riktigt sant...hade faktiskt semester vecka 29. Dessvärre regnade hel veckan, men ledighet är ju alltid trevligt.



Augusti

Augusti kom och det var dags för Way Out West:D Och Herr Hellström bjöd på mer magi, ljuvligt...Nu var det dags för flytt nummer 2 och jag flyttade över gatan in till egen lya. Detta var också månaden då min kropp började  protestera högljutt. Eller vad sägs om ett köttätande sår på armen?



September

Upplevde en något udda kväll på Vasastan med Anna och Jennifer som bland annat innefattade en liten åktur i en Hummer. 27 september var det dags för inflyttningsfest à la mellanstadiedisco och jag fick finbesök från huvudsatden i form av Maria och hennes man:) Mitt sår på armen förvsann efter en penicillinkur och ersattes istället av muskelinflammation i bröstet och minsakd aptit. Hallelujah!



Oktober

Under olyckliga omständigheter var jag tvungen att flytta, igen. Och sambolivet var ett faktum. Så denna månad präglades av att packa flyttkartonger och långa arbetsveckor på Hemköp.

November

Kroppen blev allt svagare eftersom jag knappt fick i mig någon mat, men efter diverse prover konstaterade doktorn att min ämnesomsättning var något under den normala och jag ordinerades regelbunda måltider. I mina vänskapskrets är november=många födelsedagar, däribland min egen. Så den 8 nov invaderades Hard Rock av tre födelsedagsbarn+vänner. En mycket trevlig kväll! I slutet av månaden packades väskan och mamsen och jag hoppade på tåget till Köpenhamn.



December

Efter mycket dividerande lyssnade jag på min magkänsla och sa upp mig från jobbet. Strax efter det drabbades jag av nackspärr och var tvungen att vara sjukskriven en vecka. Trots något stel nacka bangade jag såklart inte Kielkryssningen med jobbet som gick av stapeln 12-14 dec. Dans, dans och ännu mera dans!:) Satte även rekord på jobbet med 47½ h betalda timmar på 5 dagar, tjoho....Julen var perfekt och jag fick även fira lite Kärleken:) Sedan kom nyårsafton och jag jobbade min allra sista dag! Med lätta steg gick jag från jobbet den dagen och åkte upp till Dalsland för att fira nyår i all stillsamhet.



Sammanfattningvis kan jag väl säga att jag inte i min vildaste fantasi kunde tror att jag hade så rätt, när jag den 11 januari 2008 skrev följande på min gamla blogg ; "Har som ni ser hunnit med en del, men jag tror 2008 kommer ha ännu mer att erbjuda! " Jag hoppas min magkänsla stämmer även denna gång när den säger mig att detta kommer bli det bästa året hittills i mitt liv.

Så på ett år har jag gått från arbetslös singel, till heltidsjobbade sambo. Ett heltidsjobb som jag sedan frivilligt lämnade vilket resulterat att jag återigen är arbetlös. Men till skillnad från förra gången är jag nu inte deprimerad utan bara helt otroligt kär och lycklig!





Hade aldrig klarat det här året utan dig älskling, tack för du alltid finns vid min sida!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback