Splittrad

När jag ändå är inne i utbildningssvängen (se inlägget nedan) kan jag ju lika gärna fortsätta. Jag blir inte klok på mig själv ibland! Nu tillhör jag tyvärr inte den lilla skaran med de rätta kontakterna så då får jag helt enkelt slåss i skolbänken för en plats i arbetslivet. Om jag nu bara kunde komma underfund med vad jag vill bli!

Dietistdrömmarna fick sig en liten törn under mina KomVux-veckor då jag kan än en gång konstaterade att jag föredrar praktiska ämnen framför de teoretiska. Så nu har jag ägnat morgonen åt att skriva upp de saker jag kan tänka mig och listan blev följande (utan inbördes ordning;)):


I dagsläget är en plats på Modedesign det som står högst på önskelistan, men det gäller att komma in också. Är ju inte direkt ensam om att vilja bli modedesigner i vårat avlånga land... Förut var reservplanen att börja läsa till dietist om jag inte kommer in på Modedesign, men nu lutar det mer åt ett år på folkhögskola för att förbättra min halvdana konstnärssida. Bara tanken av att gå på en skola som ligger alldeles vid havet och sitta och skapa dagarna i ända känns mer än välkommet just nu. Lite som terapi nästan.

Nu ska jag  skynda iväg till gymmet innnan Treon slutar verka. Har haft konstant huvudvärk och misstänkt varm panna sedan tisdagskväll så hittills har det bara blivit ett gymbesök den här veckan:/ Jag har ju inget jobb att sköta så då kan jag lika gärna sköta om min kropp i brist på annat...




Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag är också helt förvirrad...ska man kasta bort 1,5 års ekonomistudier för att man har kommit på att man helst av allt i hela världen vill bli psykolog?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback