Ankan säger kvack, eller i det här fallet ren skit


"Ärligt tala var det inte för i första hand för pengarna jag ställde upp i "Lyxfruar". Jag vill bli en förebild för svenska kvinnor. Jag har brutit upp från Jantelandet. Jag önskar att fler svenskor gjorde som jag. Ni skulle bli mycket lyckligare."


Nej Anna Anka det gjorde du inte alls. För en bra förebild klankar inte ner på folk som har annan social status är dig själv. Du bär inte smycken för 17,5 miljoner kronor samtidigt som du påstår att du absolut inte är girig.

"Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer. I gengäld får de kvinnor med stil.
Som hemmafru ska du ställa
upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen."


Ok. Vilket år sa du att det var? 1959? Ja, men då är jag helt med på noterna.

Och hur mycket stil kan en hemmafru lyckas upprätthålla när hon inte har råd med nanny, personlig tränare eller städerska? Blir det inte snarare så att maken i fråga får en ännu mer sliten fru när han kommer hem från sitt heltidsjobb och hon har haft hand om ungarna och hemmet hela dagen? Detta måste ju i så fall så småningom resultera i att mannen är otrogen om frugan till slut blir så utsliten att hon inte orkar ha sex varje kväll.


Visst låter det som ett helt underbart äktenskap?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback