Hjälp!




Snacka om seg i kolan! Här har man gått runt och lallat mer eller mindre i tre år utan att ge sin hjärna någon direkt stimulans förutom något korsord där och någon bok där. Så kommer skolstarten som en käftsmall i ansiktet och jag inser att mina små grå har förtvinat rejält under dessa år.

Är kursboken ens på svenska? Ja, tydligen. Ord som jag har aldrig har hört bara hoppar på mig från höger och vänster; universialism, ontologi, epistemologi, metodologi, fenomalism, empirism, naiv realism, paradigm, explanadum. De försvinner i samma ögonblick som de snuddar vid hjärnbalken.

Men jag började ju faktiskt i skolan för att lära mig något så det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa på. Tre år går fort! Hoppas jag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback