Glad påsk?


Annandag Påsk är snart till ända och jag har inte ens uppfattat att påskfirandet startat. Långfredagen var just lång. Väldigt lång och väldigt tråkig. Låg ensam i soffan och käkade glass likt en olycklig Bridget Jones och svor över att jag skulle jobba hela helgen.

När jag dessutom vaknade till strålande sol på lördagsmorgonen fortsatte svordomarna...men efter fredagens misär bestämde jag mig för att det fick vara slut på självömkan så efter en 9 timmars arbetsdag blev det en turbodusch och sedan på med klackarna. På Guldheden bjöds det på mat och dryck och Jazzhuset stod för mera dryck och lite dans. Klockan tre stupade jag i säng med ett leende på läpparna.

Fem timmar senare ringde klockan och det var dags för ännu en heldag på jobbet. Och tro inte folk låter bli att shoppa för att det är påsk, nejnej. "Det var fullt ös medvetslös" som gällde både lördag och söndag. Den där lågkonjunkturen verkar inte vara något som folk lider av...

Söndagskvällen och första halvan av måndagen spenderades hemma hos päronen. Var trevligt att uppleva tystnaden igen. När man bor i centrala delarna av Göteborg är det tyvärr aldrig tyst. Stadsbruset finns alltid där även om man inte tänker på det. Tyvärr visade sig den fantastiska Bästkusten (Tjörn, Orust och Stenungsund) sig inte från sin bästa sida då regnet öste ner, men man kan inte få allt.

Imorgon ska jag njuta av att vara hemma och kanske masa mig iväg till gymmet (notera kanske). Måste även sätta igång med sömnaden av balklänningen på allvar för det kanske, kanske kommer ske lite förändringar på jobbfronten. To be continued...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback